‘s Morgens verzamelden zich op de Kijfhoek een grote groep medewerkers. Ook verscheen Gerald Veldman uit Bakel met een zware heftruck en even later dook ook nog de bekende Speksnijder-combi, bestuurd door Corina, op. In goed overleg met RailIon werden de Werkgroep-wagens (oude HBIS, stalen D, nieuwe HBIS) langs het perron van spoor 287 geplaatst en werd begonnen met het leeghalen van stalen D en oude HBIS. Na twee uurtjes buffelen lag er een unieke collectie onderdelen op het perron. Minstens de helft hiervan heeft ooit op of in loc 1503 gezeten… De andere helft is afkomstig uit hoofdzakelijk loc 1213 en bedoeld als reserve voor de 1201. Elk onderdeel werd beoordeeld en gearchiveerd danwel weggegooid. Aan het eind van de dag zijn 74 kratten en 9 pallets met onderdelen, genummerd en al, volgens een strak laadschema in de nieuwe HBIS geladen. Elk onderdeel is vanaf nu terug te vinden aan de hand van een paklijst. Dit was in de tijd van GBS, oude HBIS en stalen D wel anders: toen lag alles at random neerge”pleurd”, om het maar eens Rotterdams te houden… Onderstaande foto-impressie spreekt voor zich.